Osztályblog 7.b

Osztályblog 7.b

Francia

2020. március 17. - Osztályblog 6.a

Chers élèves,

FONTOS! A bejegyzésekben a narancssárga betűvel írt szavakra rá tudsz kattintani, ami rögtön elvisz a megfelelő oldalra. Használjátok. Merci bien.

06. 11. -06. 12. Révision finale, exercices ludiques 

06. 10.

Évaluation de l'année, préparer un plat sain à partir d'une recette française.

06. 08.

Exercices ludiques: vocabulaire, compréhension orale

06. 05.

Projets pour l'été, carte mentale de la saison (teams/osztályanyagok), exercices

06. 04. 

Test d'évaluation, révision de grammaire, qu'a-t-on appris cette année? Jeux.

06. 03.

les célébrités français, l'histoire de la langue française

05. 29.

Révision de l'unité 12, créer un nuage de mots et test de connaissances (A1.2)

word_art_1.jpeg

05. 28.

les nombres ordinaux, les questions (teams/órai jegyzetfüzet), compréhension orale  (a feladatlap a teams/fájlok/osztályanyagokban, a válaszokat a füzetbe írd).

05. 27.

Production écrite: testse déplacer en ville, écrire une carte postale sur teams.

05. 25.

Se déplacer, (4 különbözőt a füzetbe írj), vocabulaire - synonymes, les panneaux, (mindkét feladat megoldását a füzetbe kérem), les interdictions

05. 22.

Révision de l'unités 10-11., la circulation, les moyens de transport, la ville. 

05. 21.

Traduire un texte (la routine quotidienne), les temps verbaux, la conjugaison. Compréhension orale

05. 20.

Exprimer le temps avec des verbes, la routine quotidienne, les verbes pronominaux (teams).

05. 18. Révision finale avec les contes de Charles Perraut. Lire la vie de Perrault (Google) et compléter les exercices. A 3. feladathoz itt találjátok a szöveget. A feladatok megoldását a füzetbe kérem leírni, amit együtt tudunk ellenőrizni. A redmentán igeragozás röpdolgozat! (igék a Teamsben).

05. 15.

quantités: un peu de, beaucoup de, assez de, pas de; pronoms possessifs

05. 13. 

Le futur proche, les dates, le calendrier. Válaszolj a következő kérdésekre a füzetedbe: Quel jour sommes- nous? Quel est la date d'aujourd'hui? Nous sommes en quelle saison? Et en quelle année? Quelle est ta date de naissance? 

05. 11. Révision de l'unité 7-9: les vêtements, (a számokat a füzetbe írd),  l'impératif ,(a válaszokat a füzetbe írd). Az alábbi képről válassz ki egy fiút és egy lányt, készíts róluk leírást (mint a fenti feladatban). A szöveget a füzetbe írd, következő órán szóban ellenőrizzük.

05. 08.

Révision du vocabulaire sur redmenta, corriger les exercices. Magasins. (Írd le a füzetedbe a boltok nevét, a boltos elnevezését és a terméket).

05. 06.

Révision des aliments. Exercices divers.

04. 30.

Révision de l'unité 4-5.: nombres, verbes, la géographie - la nature (écrire des phrases sur l'image), les monuments Végezd el a dolgozat javítását a füzetedbe a megbeszéltek alapján. A fenti oldalakról írd le a ragozott igealakokat és a híres épületek nevét. Ne felejtsd el a mondatokat az alábbi képről. Jó munkát.

04. 29. 

Révision de l'unité 1-3 école (szavak meghallgatása és összekeveredett betűk), loisirs, (a szövegek maghallgatása után válaszolj a lap alján lévő 5 kérdésre), adjectifs( hallgasd meg a szöveget, a javított mondatokat írd le a füzetbe).

 04. 27.

Corriger l'épreuve 12

04. 24.

Épreuve 12. (page 17-20) Écrivez vos réponses sur Teams/Feladatok avant le 27 avril, 12 heures.

 

04. 23.

Révision de l'unité 12, créer un ppt de 5 diapos sur l'unité 12

04. 22.

Révision du passé composé: livre 9/133, cahier d'exercices 7, 8, 10, 11/96.

04. 20.

Conjugaison des verbes irréguliers au présent sur Redmenta

04. 17.

Regardez la vidéo. Dans Teams/Fájlok/Osztályanyagok, vous avez le texte et des questions sur la vie de Louis XIV. Répondez aux questions et écrivez la biographie du roi au passé composé. Mettez vos réponses dans Saját mappa.

04. 16.

Correction des devoirs, révision des prépositions, verbes, passé

Raconter sa journée au passé. Cahier d'exercices: p. 97. ex. 9, 10, 11.

04. 15. 

Attention! Ça se complique! cahier d'exercices p. 102. ex: 27-28. 104/1. 

04. 08.

Le pluriel en -x: tk. 132/1-2. Ismételd át, melyek azok a szavak, amelyek többes számban -x végződést kapnak. Az ismeretleneket írd a szótárba. Gyakorlás: mf. 101/21-22.

Szövegértés feladat: mf. 103/29., 1. Szótár használata megengedett. A válaszokat küldd el a Teams Fájlok-ban. 

04.06.

A que kötőszó (könyv 131. o.) A könyv példamondatait másold be a füzetbe. Gyakorlás: k. 134/6., mf. 98/12-14.

04.03. 

Ma játékos feladatra hívlak. A tk. 129. Ouvertures 2. szövegét olvasd el. A gyerekek egy múzeumban vannak, ahol modern festményeket néznek. Ezeken a képeket pl. a testrészek sem úgy látszanak, ahogy a valóságban megszoktuk. Nézd: 

Akik szeptemberben voltak a budapesti kiránduláson, még emlékezhetnek. Ezen az oldalon találod híres festmények modern feldolgozását. Nézd meg a képeket, majd válassz te is egy képet, amit így megjelenítesz. A füzetedbe írj róla 4-5 mondatot: kit/mit ábrázol, mit látunk, hol és mit csinál. A Teamsbe töltsd fel róla a fotót.

04. 02.

A Teams órai jegyzetfüzetéből ellenőrizd le a házi feladatot.  A testrészek gyakorlására végezd el a mf. 102/24-26. és a tk. 134/5. és 8. feladatát. A képen írd be a hiányzó betűket. A betűsort írd a füzetedben, pénteken le tudod ellenőrizni.

A tankönyv 135/1-2. feladatát szorgalmiban tudod elvégezni, ha meg tudod hallgatni a cd 91-92. szövegét. A szokásos módon először olvasd el a feladatot, majd 2 meghallgatás után válaszolj a kérdésekre és töltsd ki a táblázatot.

04.01.

A múlt idő gyakorlására végezd el a redmentán lévő tesztet.

A tankönyv 2. szövege alapján 129. o., a testrészek szavait felhasználva készíts képleírást a tk. 136. o. képeiről a füzetedbe. Egy fiút és egy lány válassz (kor, nemzetiség, kinézet, ruházat, testtartás,cselekvés, helyszín). Használd az alábbi kép kifejezéseit is (ragozd az igéket). Az elkészült szövegről fotót kérek.

 

03. 30.

Találkozó a Teams-ben. Feladatok ellenőrzése. Olvasd el a tk. 129. 2. szöveget (cd-ről is meghallgathatod). A mf. 103. 31. feladatban írd le, hogy miért nem találja szépnek magát Adeline. Ismételd át a tk. 132. oldaláról a testrészek szavait (a verbes egyelőre nem kell). Az ismeretleneket írd ki a szótárba, erről kérek fotót.

03. 27.

Ma is találkozunk a Teams-ben 11.50-kor. Feladatok: a Teams Órai jegyzetfüzet menüjében lévő megoldó alapján ellenőrizd le az eddig elkészült feladatokat. A tk. 131. táblázatából és az alatta lévő igékről a füzetbe írt alakokról továbbra is várom a fotót. Ezeknek az igéknek a múlt idejű alakját tanuld meg, a jövő héten redmenta. Jó hétvégét.

03. 26.

A múlt idő gyakorlására készítsd el a tk. 133/2. és 4. feladatát. A 2.-ben, csak tagadni kell a múlt idejű alakokat, a 4. ben pedig a jelen idejű állító mondatokból múlt idejű tagadót kell írni. Ha bizonytalan vagy, küldd el az első átalakítást, megbeszéljük, onnan tudod folytatni. Az önállóan dolgozóktól is kérek fotót. 

Az olvasmányt (128. o.) olvasd át ismét, és írj egy listát a füzetbe a mf. 103. 30. feladata alapján (mit csináltak, mit vittek el, mit nem vittek el, vagy nem találtak). 

03. 25.

Ma találkozó a Teams-ben élő beszélgetésre 10.55-kor. Ma a pourquoi - parce que (miért - mert) szerkezetet ismételd át, tk. 132/3. pont. Gyakorlásnak: tk. 134/7. és mf. 100/17-20. (fotót kérek)

03. 23.

Még mindig múlt idő. A tk. 131. oldalán lévő táblázatot nézd át. mindegyik első alakját (j'ai écouté, ..) írd le a füzetbe, mellé a főnévi igenév alakját és a jelentését. Tehát

J'ai écouté - écouter - én hallgattam ...

A táblázat alatti példamondatok vastagon szedett igéivel folytasd a fenti feladatot. (photo svp.)

Az így elkészült ismétlésed segítségével készítsd el a mf. 96/6. és a tk. 133/3. feladatát. A munkafüzetben dőlt betűvel vannak kiemelve az igék, a tk-ben már neked kell megtalálnod őket. Javítás: szerdán a Classroomban. A munkafüzetben elég csak az igék múlt idejét leírnod, nem kell az egész szöveget lemásolni. 

03. 20.

 A tegnapi házi feladatot a Google Classroomban tudjátok ellenőrizni. Hibátlan megoldás 

A füzetbe írjátok: Négation du passé composé (múlt idő tagadó alakja)

A passé composé tagadásakor a tagadószók a segédige elé és mögé kerülnek.

J'ai mangé. > Je n'ai pas mangé.   Ils ont regardé le film. >  Ils n'ont pas regardé le film.

Gyakorlásnak: tk. 133/2. és mf. 96/3. feladata, valamint ez

A netes feladat mondatait írjátok le a füzetbe. Hallgassátok meg a jó megoldást, és javítsátok, ha szükséges.

Bon weekend à vous.

 

 03. 16.Ezen a linken gyakoroljátok az közlekedéshez kapcsolódó igék ragozását.

 A kijavított feladatokból kérek szépen 10 mondatot bemásolni a füzetbe, és arról egy fotót küldeni.

Merci bien.

03. 18. Épreuve 11 sur redmenta

03. 19. Corriger l'épreuve

Unité 12

  • hallgasd meg a tk. 128.o. szövegét, majd írd ki a szótárba az ismeretlen szavakat
  • húzd alá a szövegben a múlt idejű igealakokat pl. j'ai mangé - erről kérek fotót a csoportba
  • ismétlésként nézd meg ezt a videót, majd írd le a füzetbe a példamondatokat (csak a teljes mondatokat!), fotó
  • gyakorlásként elkészítheted a tk 133/1. és a mf 96/5. feladatát 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg6a.blog.hu/api/trackback/id/tr4915529560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása