Osztályblog 7.b

Osztályblog 7.b

Történelem

2020. március 16. - tuntematon

Június 8-12.

Ismétlés, rendszerezés

 

Június 2-5.

44. lecke, mf. 118/1., 2., 119/3., 5.

45. lecke, mf. 120/1., 2., 121/3., 5., 122/7

 

Május 25-29.

41-43. lecke, mf. 111/1., 2., 112/3., 113/1., 2., 114/4., 115/1., 2.

 

 

Május 18-22.

38-40. lecke (Reformkori országgyűlések, Kossuth Lajos politikai tevékenysége, Mo. fejlődése az 1840-es években), mf. 104/1., 3. ; 106/1, 107/2., 108/6.; 109/1., 2., 110/5.

 

Május 11-15.

36-37. lecke, mf.100/2., 3., 101/6., 102/1., 2., 103/5.

 

Május 4-8.

Az érettségi beosztás miatt kicsit változik a helyzet (vagy nem, attól függ, ki hogyan tudta). Szóval kedden megnézzük még a maradék feladatot, lehet kérdezni, próbáljuk kiemelni a fontosabb dolgokat, aztán pénteken számonkérés.

 

Április 27-május 1.

A héten csak kedden találkozunk, akkor folytatjuk az összefoglalást. A számonkérésre május 8-án kerül sor. A kiadott feladatokat, kérlek, készítsétek el, hogy minél gyorsabban tudjunk haladni. Aki még nem küldött el valamilyen feladatot, az legyen szíves pótolni. Köszönöm szépen! Kedden találkozunk a szokott időben.

 

 

Április 20-24.

Kértem azt, hogy péntekig készítsetek egy ppt-t a 35. leckéből (Betegségek, járványok, egészségügy). Erről azért fogunk beszélni már kedden is. Ez az utolsó lecke ebben a fejezetben, így csinálnánk egy összefoglalást is, hogy aztán jöhessen a számonkérés. Ehhez azt kérem, hogy következő feladatok készüljenek el a munkafüzetből(nem kell elküldeni kivételesen, együtt átbeszéljük őket): 76/3., 77/6., 78/8., 79/2., 83/4., 6., 86/3., 4., 88/2., 89/4., 91/3., 5., 92/1., 93/4., 5., 94/1., 2., 95/3., 96/2., 97/4., 6. A "dolgozatot jövő hét után írjátok, pontos időpontot még fogok írni.

 

Április 16.

Üdvözlet Mindenkinek a szünet után! Az eheti anyagunk a 34. lecke, A társadalom átalakulása. Munkafüzetben készítsétek majd el az 1-3. feladatokat, majd szokásosan fénykép+küldés a teamsbe (ezt jövő keddig). Mindenkit várok holnap 6. órában!

 

Április 6-10.

A keddi anyag a 33. lecke lesz. Erről majd szintén töltök fel ppt-t, és kedden meg is beszéljük. Kérem kimásolni az "Összefoglaló vázlatot", valamint írjatok le a vázlat végén 3 kérdést, ami a lecke szövegével kapcsolatos. Az ehhez kapcsolódó feladatokat már feltettem a teams-be (mf. 92/1., 93/4., 5.; piros pontért meg lehet oldani a 92/2.-t is). A pénteki feladat, hogy pihenjetek!

Aki még nem nagyon küldött, vagy csak részlegesen feladatokat, azokét kérem pótolni! Mindent a teamsbe küldjetek a megfelelő feladathoz feltöltve. Szeretnék jó jegyeket adni.

 

Március 30-április 3.

Eheti két anyag a 31-32. lecke lenne. Megint csak azt kérem, hogy a lecke végén lévő összefoglaló vázlatot írjátok ki. Örültem, hogy ma 15-őtöket hallhattam, jövő héten is ott leszek,ahogy mondtam, kedden kicsit előrébb hozzuk, és délben várok mindenkit, akit szeretne jönni. Készítek majd ppt-t, amit a Teamsbe feltöltök, így onnan az letölthető lesz (ha valaki szeretné, azt is lemásolhatja az összefoglaló vázlat helyett,  a ppt valamivel bővebb lesz). A feladatok szépen érkeznek, köszönöm ezt a lelkesedést, csak így tovább! A Redmentába is töltök fel feladatot, de erről írok majd itt is, a Teamsben is és a messenger csoportban is. A munkafüzetben majd oldjátok meg a 88/1., 89/5., valamint a 90/1. feladatokat (ez az egész hétre).

 

Március 23-27.

Az eheti szépség a 29-30. lecke lenne. Napóleonról érdemes lenne elolvasni az egész leckét, és legalább a 131. oldalon lévő Összefoglaló vázlatot kiírni. A 30. leckénél egy kicsit rövidítünk: a tankönyv 134. oldalán van egy táblázat A 19. századi liberalizmus, nacionalizmus és konzervativizmus legjellemzőbb célkitűzései címmel. Azt tessék kimásolni a füzetbe. Redmenta feladatok Napóleonhoz: direktkód: napóleon-kb. Kétszer lehet kitölteni péntek éjjelig, "kisjegyet" adok rá, használhatod a könyvet, bármit. Hajrá! :)

Tudom, sok helyre regisztráltatok már, de úgy tűnik, hogy lesz egy rendszer, ahol mindent meg lehet osztani, illetve tudunk beszélni is élőben, arc nélkül (igen, így lehet pizsiben is lenni). Ez nagyjából az óra időpontjában lesz, de lehet, hogy kicsit előbbre, vagy későbbre hozzuk, ebben még megegyezünk (elnézést emiatt tőletek és a szülőktől is, de valamelyest kénytelen vagyok igazodni a lányom déli alvásához is, és előre is bocsánat, ha majd ő is részt kíván venni a beszélgetésben).

Köszönöm Mindenkinek, aki elküldte a múlt heti házikat. Egy részére már válaszoltam, hamarosan felkerül ide a megoldókulcs is.

 

 

Március 20.

 

A királyság megdöntése Franciaországban

Azt kérem, hogy olvassátok el a 28. leckét. Lentebb van a vázlat, azt is nézegessétek! Hamarosan teszek fel feladatokat a "tanterembe". Valamint nézzétek meg az alábbi videókat is. Jó hétvégét Mindenkinek! Cupp-cupp

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-felvilagosodas-forradalmak-es-polgarosodas-kora/francia-forradalom-es-napoleon

https://www.youtube.com/watch?v=NR6yc9V004s

 

  1. A királyság megdöntése Franciaországban

 

  1. Az alkotmány elfogadása
  • Fro. alkotmányos királyság lett
  • ez lehetővé tette a polgárság felemelkedését
  • törvény előtt egyenlőség, szólás- és sajtószabadság
  • ipar és kereskedelem szabadsága
  • az alkotmányozó nemzetgyűlés feloszlott → törvényhozó nemzetgyűlés

 2. A királyság bukása

  • Lajos megpróbálta elhagyni Párizs → árulásnak tartották → meg akarták szüntetni a királyságot
  • háború Fro. és a Habsburg Birod. között
  • a király megvétózta a sikerhez vezető törvényeket → a párizsiak megostromolták a királyi palotát
  • kikiáltották a köztársaságot + megállították a porosz-osztrák sereget
  • Lajost lefejezték

 3. A jakobinus diktatúra

  • sorozatos vereségek, rossz életkörülmények → lázadások → a jakobinusok magukhoz ragadták a hatalmat
  • vezetőik: Robespierre, Danton
  • diktatórikus módszereket vezettek be:
    • felfüggesztették az alkotmányos szabadságjogokat
    • maximalizálták a létszükségleti cikkek árát
    • minden belső lázadást levertek
    • általános hadkötelezettség → győztek a franciák, a köztársaság megmenekült

 4. A terror

  • a jakobinusok ezután is fenntartották a terrort (tömeges kivégzések megfélemlítés céljából)
  • Robespierre már Dantont is kivégeztette
  • a nép megelégelte → elfogták és kivégeztek a jakobinus vezetőit

 

27. A francia forradalom

Kedves 6.a!

 

A mai óra anyaga a francia forradalom lett volna. Kérek Mindenkit, hogy olvassa el a tankönyv vonatkozó részeit (120-123. o.). Küldök egy vázlatot is, csak a biztonság kedvéért. Küldök majd videót is, amit meg lehet nézni. Adok munkafüzeti feladatot is, aminek a megoldását kérem majd lefényképezni, és elküldeni a sulis emilcímemre. Fontos, hogy elkészítsétek a házi feladatot és elküldjétek, mert ezeket pontozom, és 5 után jegyet kaptok rá. Határidő: a következő óra napja fél 2. A további számonkérési lehetőségeket majd meglátjuk. A tz-k javítása folyamatban van. Ha kérdésed van, írj nyugodtan!

hf.: 76/2., 3., 77/6., 7., 78/8.

 

  1. A francia forradalom

 

  1. Bajban a király
  • Amerika függetlenségi harcát támogatták a franciák → kölcsönök → eladósodás → rendi gyűlés összehívása 1789-ben
  • a nép problémái:
    • éhezés
    • Lajos pazarló életmódja
    • a polgárság vissza akarta szorítani a papságot

 2. A rendi gyűlés átalakulása nemzetgyűléssé

  • három rend: papság, nemesség, polgárság
  • a polgárság alkotmányt akart (mint Angliában) → rendi gyűlést alkotmányozó nemzetgyűléssé alakították → az uralkodó mozgósította a sereget

 3. Forradalmi megmozdulások Párizsban és vidéken

  • július 14. felkelés Párizsban
  • a nép megostromolta a Bastille-t (börtön)
  • vidéken is felkelések

 4. Minden ember szabad és egyenlő

  • az alkotmányozó nemzetgyűlés eltörölte a kiváltságokat
  • megszűnt a feudális rendszer
  • Emberi és polgári jogok nyilatkozata:
    • minden ember szabad és egyenlő
    • a vezetők hatalma a néptől származik (népfelség elve)

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg6a.blog.hu/api/trackback/id/tr4415526268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása